الأحد، فبراير 18، 2007

سيلانترو السعادة..




كنت قاعد هناك..

رن التليفون 3 مرات.. وفي كل مرة كان خبر حلو.. وأنا بصراحة بقالي كتير.. مسمعتش أخبار حلوة..

قعدت أنا أخلص شغلي على اللاب توب مستفيد من الـ"وايرليس" القوي، شوية.. دخل دريني وفؤاد.. قعدنا ساعتين.. خلصنا شغلنا.. وقمنا حاسبنا على الكيك اللي كلناه، وأنا دفعت تمن البيبسي كانز، وأحمد حاسب على القهوة الإسبريسو اللي طلبها.. قسمنا الحساب علينا.. وفؤاد حط من جيبه جنيه بقشيش.. ولما خرجنا اكتشفنا إن الدنيا كانت برد قوي.. رغم إنها كانت دافية وإحنا جوه!

قلت لدريني وفؤاد – بعد ما خرجنا - : أنا هسميه سيلانترو السعادة..

ضحكنا ومشينا..

الكلام ده كان من يومين..

النهاردة دريني بيكلمني وبيقولي : هنتقابل فين!

أرد وأقول : سيلانترو طبعا!

هناك 3 تعليقات:

غير معرف يقول...

Nice awi

غير معرف يقول...

دعاية مجانية ولا مقابل اجر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
و يا ترى ما هو الأجر(إن كانت الأجابة بنعم)

و هل هو ساندويتش جبنة كشكبان ام
بنانا بوت ام مازااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

صفية الجفري يقول...

السلام عليكم براء أحببت أنا ايضا سلانترو جدا ( اللي في الزمالك تحديدا ) رغم ازدحامه .. كنت اجلس وحيدة غالبا أتأمل الوجوه حولي ، وصورت بفيديو موبايلي نبض الحياة فيه، كان جزءا من تذوقي لمصر في زيارتي الأولى لها .. لعلك تذكرني تقابلنا في ساقية الصاوي وعرفتني أيضا على دعاء ليلتهاووعدتني بزيارة مدونتي أنت وهي ولم تفعلا .. التعليق بصراحة ليس فقط من اجل سلانترو لكن لاني اريد ان اكسبكما كأصدقاء
صفية الجفري
قبل المداولة
mudawala.blogspot.com